5. Інформаційні приводи в ефективній фандрейзинговій кампанії

Частина №5.
9. Звіт про виконання проекту. Існує думка, що звіт на справді є інструментом залучення фінансування. Не лише тому, що в ньому можна розмістити пропозиції про пожертви чи благодійні талони, або розмістити бланки замовлення платних послуг чи квитанції у які слід внести лише суму, поставити підпис і перерахувати гроші із відділення банку.


Звіт, перед усім є стабілізатором партнерства, адже у ньому вказуються усі партнери та їх внески, а також ефективність використання їх інвестицій. Звіт також повинен містити інформацію (докази) того, що зібрані кошти були витрачені за цільовим призначенням. Наводимо головні питання, відповіді на які має містити якісний звіт.
 Що зроблено, яких результатів досягнуто

 Хто допомагав, тому велика шана
 Кому і яку підтримку надали
 З якими проблемами громади зустрілися і хто готові їх вирішувати

Зовсім не обов’язково видавати коштовні поліграфічні звіти. Важливо, щоб ці звіти були доказом здійснення доброї справи.

У зв’язку з цим пригадую історію однієї моєї мандрівки в купе з однією пані, котра розповіла, що під час переселення у новий будинок викинула понад 1000 фотокарток про свої численні закордонні відпочинкові подорожі. Однак, одну слабо витриману і неякісну фотокартку з слабкими обрисами лісової галявини на березі річки вона все ж таки залишили і навіть заплакала. Адже на звороті цього фото рукою дитини-сироти було написано „Дякую за подароване мені літо”.

Саме таким був звіт про одну із перших благодійних акцій „Літо дітям -1998 року” (наметовий табір), яку провела Фундація Острозьких для вихованців Рівненського інтернату, котрим не дісталося путівок в оздоровчі табори.

10. Починаємо нову кампанію. Завершення циклу в дійсності є початком наступного. Це означає, що ми знову маємо повторити таку ж послідовність інформаційних приводів. Адже фандрейзинг є справою систематичною, лише за цих умов він буде ефективним.

Не існує мистецтва за ради мистецтва як залучення фінансування для того щоб мати гроші. Тому ми маємо завжди вдосконалювати інформаційні кампанії, що супроводжують фандрейзинг. А критикам даного підходу пропонуємо спочатку спробувати виконати вищевикладені рекомендації, щоб мати підстави бути переконливими.