3. Інформаційні приводи в ефективній фандрейзинговій кампанії

Частина 3.
З чого ж починати інформаційну кампанію, маючи на меті залучення фінансування?


1. Інформування про проблему. На цьому етапі ми можемо допомогти в організації прес-конференції (брифінгу чи засідання прес-клубу, рідше поширення прес-релізів або інтерв’ю) для тих хто безпосередньо займається вирішенням цієї проблеми. На приклад: якщо йдеться про рівень захворюваності на туберкульоз в громаді, то слід організувати повідомлення лікарів й соціальних працівників, які можуть компетентно розповісти про цю проблему. Зокрема, йдеться про висвітлення наступних питань:


 Що це за проблема, коли виникла, кого торкається ?
 Якими є причини і наслідки проблеми?
 Чи може бути вирішена на місцевому рівні?
 Запрошуємо до співпраці усіх, кого торкається проблема !

Дуже важливо, щоб заклик до вирішення проблеми за участі партнерів прозвучав переконливо і відповідав 3-му рівню ключових повідомлень.

2. Прес-конференція про готовність вирішення. Цей інформаційний привід призначений для того, щоб наша організація заявила, що ми готові взятися за вирішення проблеми про яку нещодавно розповідалося. Важливо, аби ми підкреслили нашу роль як партнерів, яка передбачає підготовку проекту, за яким можливо вплинути на вирішення проблеми. (Не вирішення проблеми нашими зусиллями, а лише підготовка проекту, в якому буде: описано проблему, поставлено мету, складено план дій і бюджет, передбачено результати реалізації проекту).
 Представлено коло партнерів від яких може залежати вирішення
 Оголошення про можливість підготувати проект
 Заклик до партнерства

Даний інформаційний привід розрахований на 1-й рівень ключових повідомлень, однак це зовсім не означає формального ставлення до нього, адже по його завершенню нам необхідно буде протягом не довше як місяця підготувати проект, до участі у якому буде залучено додаткових партнерів, в тому числі й засоби масової інформації.

3. Повідомлення, що проект написано. Презентація проекту необхідна для того, щоб потенційні партнери знали не лише про події, що призведуть до вирішення проблеми, але й довідалися про цільову аудиторію, на яку спрямовано проект і необхідні для нашої організації ресурси, котрі дозволять реалізувати проект.
 Нагадуємо про проблему і партнерство по вирішенню
 Розповідаємо про план дій
 Закликаємо долучитися волонтерів, благодійників, спонсорів

Останній пункт повинен відповідати 3-му рівню ключових повідомлень і заохотити потенційних фінансових партнерів і постачальників ресурсів до співпраці з нами.

4. Повідомлення про 25 % збору. Розпочати процес залучення фінансування завжди складно. Особливо складно відстежувати процес надходження фінансування та підтримувати активну кампанію із залучення на самому її початку. (Переважна більшість організацій, на жаль, зупиняються на першому ж етапі збору, що призводить до відміни значної кількоті важливих проектів). Цей інформаційний привід є справжнім викликом для нашої організації та місцевої громади. Тому він може бути початим навіть тоді, коли ми залучаємо лише 10% від потреби (бюджету проекту). Зазвичай ми залучаємо фінансування шляхом розсилки листів для бізнесу, встановлення скарбничок для збору доброчинних пожертв, проведення вуличних волонтерських кампаній. Кожен з цих методів сам по собі також є інформаційною кампанією (неодмінно з 3-м рівнем ключових повідомлень), що супроводжується збором фінансування і залученням додаткових ресурсів в тому числі людських.

У даному випадку ми знову можемо виступити перед ЗМІ та повідомити наступне:
 Звіт про початок кампанії залучення ресурсів
 Подяка благодійникам, спонсорам і волонтерам, які вже зробили свій внесок
 Заклик про дофінансування проекту

Маємо наголосити, що нами вже отримані перші внески на конкретні статті бюджету. Справу розпочато і ми очікуємо покриття товарами, послугами чи фінансами інших статей бюджету, без чого початок реалізації проекту неможливий.

5. Повідомлення про збір 50%. Загальний тон повідомлення має бути таким, як пересічення „екватора” . ми вже залучили половину необхідних для проекту ресурсів, кількість наших партнерів збільшилася, а від так справа торкається не лише кількох зацікавлених осіб чи організацій але й усієї громади.
 Подяка благодійникам, спонсорам і волонтерам
 Нагадування про важливість вирішення проблеми
 Оголошення плану фандрейзингу
 Заклик дофінансувати

Висвітлення цього етапу не обов’язково має відбуватися через ЗМІ. Зокрема ми можемо написати про хід кампанії в повторних зверненнях до бізнесу, що поширюватимуться через кур’єрську службу доставки чи пошту (на безкоштовній основі, що також є залученим ресурсом). Або на плакатах, які будуть розміщені біля скарбничок у публічних місцях.